DALP
Dynamic Axle Load Program
Systém DALP (Dynamic Axle Load Program) vďaka dynamickej regulácii tlaku mechov dosiahne optimálne rozloženie zaťaženia prívesu.
Výhody:
- zvýšená bezpečnosť jazdy vďaka lepšej stabilite vozidla
- zníženie opotrebenia prívesu a jeho funkčných častí
- pri čiastočnom zaťažení nemusí byť náklad premiestňovaný kvôli zaťaženiu
Tandemový príves so systémom DALP - dynamické nastavenie prvej osy
Tandemový príves čiastočne zaťažený (cca 5t) so zaveseným vysokozdvižným vozíkom (cca2t).
Rozloženie nákladu bez DALP - negatívne zaťaženie oja
- 1. osa cca 6,1t, tlak v měchu cca 2,8 bar
- 2. osa cca 6,1t, tlak v měchu cca 2,8 bar
Rozloženie nákladu s aktívnym systémom DALP - zaťaženie oja v poriadku
- 1. osa cca 2,4t, tlak v mechu dynamicky cca 1,0 bar
- 2. osa cca 9,0 t, tlak v měchu cca 4,2 bar
Tandemový príves bez nakládky zaťažený zaveseným vysokozdvižným vozíkom (cca 2t)
- 1. osa zdvižena, tlak v mechu 0 bar
- 2. osa cca 6,7t, tlak v mechu cca 3,2 bar
Tandemový príves so systémom DALP - dynamické nastavenie druhej osy
Tandemový príves čiastočne zaťažený v prednej časti (cca 8t).
Rozloženie nákladu bez DALP - negatívne zaťaženie oja
- 1. osa cca 5,8t, tlak v mechu cca 2,6 bar
- 2. osa cca 5,8t, tlak v mechu cca 2,6 bar
Rozloženie nákladu s aktívnym systémom DALP - zaťaženie oja v poriadku
- 1. osa cca 9,0t, tlak v mechu cca 4,2 bar
- 2. osa cca 3,3t, tlak v mechu dynamicky cca 1,3 bar